iasomie (2)

Iasomia

Simona Bodea
Iasomie, albă floare,
Cu miros îmbietor,
Îmi aduci în casă soare
Şi în inimă mult dor!

Înfloreşti ca o cunună,
Frunza verde – ascuţită,
Prin frumoasa ta tulpină
Fericirea se-nfiripă.

Eşti zeiţa dragostei
Cu mirosul diafan,
Marama pasiunii
Ce-nfloreşte an de an.

 

91562135

Frunze şi flori de iasomie

Marinescu Victor

îmi las visele cu părul răvăşit
în aşternul pământului
frunze şi flori de iasomie
un veşmânt înflorit
scris pe miezul zilei
cu sâmburi din pleoape
sufletul lui verde

căzut din ridul timpului
in anul visatorului
îmi pun tălpile pe cer
şi am să respir pământ
într-o altă lume
din alb
spre mine
acelaşi hoinar
frunze şi flori de iasomie

 

iasomie-tarancas-1

Iasomie

Viorica Hagianu
Mirosul ăsta de iasomie
atât de senzual
de misterios
îmi aminteşte de tine
de ochii tăi albaştri
atât de reci şi inexpresivi
parfumul ăsta de iasomie
care pluteşte în aer
de câte ori treci tu
îmi excită creierul olfactiv
iar eu o iau razna
te caut ca o sălbatică printre culori
printre cuvinte
şi te regăsesc printre sunete
râzând ca un demon
crud şi nesătul
care tocmai a violat o virgină.

 

jasmine-flowers-14462033

Flori de iasomie

Se scutur flori de iasomie,
Şi în mirosul lor suav
Se naşte dor de poezie
Şi dor de chipul tău cel drag.

Hai, vino chipul să-ţi privesc,
Să-ţi mângâi ochii şi durerea
Şi lasă-mă să te iubesc,
Să-mi fii un vis trăit aievea!

Hai, vino iar pe firul ierbii,
Să stăm întinşi ca doi copii,
Învăluiţi în glasul serii
Să rătăcim sub stele! Vii?

Se scutur flori de iasomie
Şi primăvara-i pe sfârşite;
Zboară puf de păpădie
Şi visele se vor trăite.

iasomie (1)

Flori de iasomie

Cristina Grigorov

Flori de iasomie, mănunchiuri albe
de bucurie parfumată în aerul dulce
al sfârșitului de primăvară,
clopote de lumină pură, agățate
în ramuri verzi, subțiri asemeni
globurilor în pomul de Crăciun.
Mirosul soarelui îmbăiat
în aerul răcoros al dimineții
emană din cele patru petale
scăldate în albul sidefat
ascuns în scoicile ce dorm
de secole de fundul mării.
Cu ochii închiși îmbățișez cu drag
flori de iubire și speranță,
lumină și poftă de viață.