466582_trava_zhyoltyj_oduvanchik_makro_1680x1050_(www.GdeFon.ru)O papadie, ce stie magie!

Aurora Luchian Vaslui

Galbena,stralucitoare,
Papadia parca-i soare.
Un soare cat un banut,
Ce nu arde si-i micut.

O codita subtirica,
Cum o tine singurica?!
Pare fina si fragila,
Si o-nalta spre lumina.

Sa n-o credeti prizonera
Acus se transforma-n sfera.
O”planeta”rotunjoara,
Ce se-mprastie si zboara.

Pufusori opaci si moi
Raman prinsi si cate doi.

Si-n vazduh usor plutesc,

Ori pe ceva poposesc.
Striga-o nalba catre ea:
„Cum poti ca sa zbori asa?
Ia uite ce smecherie,
Asta-i numar de magie!”

zakatPăpădia 

Elia David

– Uite-aşa îmi place mie,
Să trăiesc în libertate,
Spuse-un fir de păpădie
Unei flori îmbujorate.

De am chef, mă rad în cap,
Îmi pun galbenul meu fes
Şi încet m-apuc să sap

Buruienii loc ales.

De n-am chef, n-am chef şi gata,
Cât colo mi-arunc scufia,
Las deoparte şi lopata
Şi îmi perii pălăria.

Zbor ca fulgul la plimbare –
Iar de mă invită vântul,
Într-o clipă de mirare,
Ţi-ocolesc întreg Pământul.

Dar acum… sunt obosită,
Zise palidă ca Luna
Şi căzu-n iarba cosită,
Adormind…pe totdeauna.

oduvanchik1 (2)Oare păpădiile iubesc?

Ioan Lila
Delicată păpădie
Creşti la mine în livadă,
Vin îngerii să te vadă,
Sfioasa mea păpădie.
Stai în iarbă ca un vis
Şi îmi dai, sfioasă floare,
Din parfumul tău din care
Beau doar zeii-n paradis.

Aş sorbi cu lăcomie
Din pocalul tău de floare,
Dar îl strângi între picioare,
Fată mare, păpădie…

 

393208_oduvanchik_leto_polyot_krasota_1680x1050_(www.GdeFon.ru)Păpădie , păpădie

Cornel Jigau
Păpădie , păpădie ,
Firicel cu pălărie
Cum îmi răsărişi în cale
Pe-un covr aşa de moale ?
Să te calc n-aş îndrăzni

Fi’ndcă tu te-ai ofili .

Deci , din drum
Mă voi abate
Şi voi merge pe-altă parte

Să te calc nu îndrăznesc
Căci natura o iubesc

Chiar şi-o  floare mititică
S-o strivesc îmi este frică
Orice lucru mărunţel
Este tot făcut  de El .